Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

tisdag 11 oktober 2011

Vem är det som bestämmer?

Kommer hem efter en härlig dag på jobbet. Antagligen har dagen varit lite för bra för helt plötsligt måste det hällas en näve grus på den nu lite för lätta delen av livsvågen.
Det börjar med att pannan har stannat. Hm.. mannen är bortrest fem dagar och självklart ska pannjäv#"% lägga av dag ett.
Smsa lite med upptagen man, dra ur sladdar, trycka på knappar.
Går för att tvätta händerna. Då får tvålpumpen fnatt och avfyrar en jätteladdning med tvål rakt över mina bröst! Det var som om ingen tagit i den stackaren på en månad...
När jag väl lyckats tvätta bort det mesta ringer telefonen och en upprörd tjej säger att jag har gjort ett hål i hennes klänning! Jag har kortat den åt henne men såg inget "stort hål" i fodret. Skumt.
Så under en kvart har jag misslyckats att hålla mitt hem varmt, fått en kladdig sats mellan bröna och måste jobba på min lediga dag för att gottgöra en missnöjd kund. 
Blev inte ett dugg överraskad när jag en halvtimme senare bränner en våffla och katten kommer hem med ett nytt sår.
Ska nog gå och lägga mig nu.
Alternativt gå ut och yla lite mot månen. Den är magnifik!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!