Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 30 oktober 2011

Ytterligare en nedräkning

Nu har jag nedräkning till julafton!
Min favorittid på året har precis börjat! Jag är nog den enda i världen som tycker att det är bra att butikerna börjar tidigt, det är ju förberedelserna som är roligast!
Man SKA få en överdos utav bjällerklang, tomtar och lutfisk.


Jag är en lugn person 
med takt och ton 
måttfull och balanserad. 
Jag är tyst och still 
och det ska mycket till 
innan jag blir exalterad. 
Men jag har en last 
som håller mig fast 
i ett järngrepp varje vinter. 
När året är slut 
och snön ligger djup 
och slädarnas medar slinter. 

Jag vill ha mer jul. 
Ge mig mer jul. 
Jag vill ha mer jul. 
Ge mig mer jul. 
Tusen stjärnor som tindrar, 
glitter så långt jag ser. 
Av juleljus som glimmar, 
vill jag ha mer...



Osv...


2 kommentarer:

  1. hohohoo....Tomten gillar detta!! Så ska det vara!Här hos mig jobbar Nissarna redan 7 dagar i veckan, tomtemor syr dockkläder och trycker juldukar och jag putsar mitt skägg och ser till att magen är rund och go. Hälsningar Tomten

    SvaraRadera
  2. I Forshälla är julgranarna utvalda och väntar på att hämtas, du är inte ensam =)

    Kram Josefin

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!