Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 1 januari 2012

2012-01-01

I går firade vi det mänskliga påhittet nyår.
365 dagar har tagit slut och 366 nya dagar har vi fått.
(Ja det är ju skottår i år!)
Naturen däremot verkar inte va på något vidare festhumör utan bjuder på ett tjockt lager moln, 5 grader och regn.
(Jag har inte sett en enda snöflinga den här vintern!)
Det här nyåret firade vi hos nya vänner boende i Stora Höga.
Sexton vuxna och två bebisar.
Upplägget var smart. Alla par hade blivit tilldelade ansvarsområden; förrätten, huvudrätten, efterrätten, kaffet, underhållning m.m. Jag och mannen fick förbereda välkomstbålen. Vi blandade ihop ett oprövat recept från nätet, men med ett gott resultat!
(Jag smakade aldrig på den men fick den uppfattningen från gästernas smackande)
Vid tolvslaget skålade vi i champagne, tittade på fyrverkerierna över hustaken i från balkongen och viftade med tomtebloss, som sig bör.
Därefter blev det dansgolv med discokula, chips och godis och fri tillgång till Spotify!
Halv tre var vi hemma.
(Någon kamera hade vi inte med oss men värdinnan är fotograf så bilder togs, se facebook)

Jag är övertygad om att 2012 kommer bli ett fantastiskt och omvälvande år.
Ett år då hela mitt liv förändras, och förbättras hoppas jag!

Nyårslöften:
1. Sätta familjen, och mig själv, främst i allt
2. Gå till tandläkaren

Nu är det nästan precis tre månader kvar till beräknad förlossning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!