Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

måndag 26 november 2012

Klas åtta månader

Lillknodden blev åtta månader i fredags.
De största framstegen den senaste månaden:
Sitter bra utan stöd. (Välter dock i bland, om det händer något spännande bakom ryggen...)
Har den senaste veckan börjat förflytta sig! Han ålar sig fram med hjälp av armarna och ena foten.
Snabbast går det när mamma står i duschen och han fått syn på toaborsten eller golvbrunnen under badkaret..
Mat blir mer och mer intressant. Favoriten just nu är potatismos, kokt torsk och vit sås. Mums!

Åttamånadersdagen firade vi med att byta ut liggdelen i vagnen till sulkyn. Den är ganska ful, men väldigt praktisk. Går att fälla till liggläge, har en gosig åkpåse som tål minus 10 grader, går att ha vänd både framåt och bakåt mot barnvagnsknuffaren.

Mamman: är fortfarande trött och snurrig. Har magkatarrkänningar och en början på inflammation i muskelfästena i axlarna. Jag gick upp 17 kilo under graviditeten och har gått ner drygt 20 kilo... Det har tärt på mig och jag känner inte igen min kropp.
Ammar gör jag nästan inte alls längre. Enbart som tröst och komma-till-ro-amning på kvällen.
Längtar efter: gå till frisören, sova en hel natt och få sätta i gång att jobba!! Jag längtar även massor efter att ha min underbara man hemma från 1 januari!! Han har varit borta alldeles för mycket nu under hösten.

Oj, nu blev det lite gnälligt.

Klas är en riktigt go och glad kille som älskar sin mamma och pappa, sin katt, att sova utomhus, sina nappar och att få vara med!!


2 kommentarer:

  1. Han är bara hur go´som helst!

    SvaraRadera
  2. Vilken goding! :) Kul att han börjar utforska - det är ju nu det blir ännu roligare!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!