Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 25 november 2012

Uppdaterar läget:

Har fyllt 30 år *ckeck*
Klas har blivit åtta månader *check*
Födelsedagskalaset är genomfört och blev precis så bra som jag hoppades *check*

Jag har aldrig haft åldersnoja. Jag har rentav längtat i smyg efter att få bli äldre. Men när Klas föddes och jag  slutade sova hela nätter har jag börjat känna mig så himla gammal!
Snurrig, senil och stel är bara några ord på s som stämmer in på mig just nu...
Tyngdlagen börjar ge sig till känna och min kropp har förvandlats till oigenkännlighet.

Men som sagt, födelsedagskalaset blev lyckat.
Även om många jag gärna hade träffat inte kunde komma och ingen släkting mer än min mamma och pappa hade möjlighet att fira mig på plats.
Jag bjöd på glögg (tre sorter) hemgjorda tjocka pepparkakor, lyxig mögelost och små snittar som välkomsttugg.
Jag och mamma hade dukat upp en hel buffé med pysselgrejer så att alla fick dekorera sin egen julgrupp och ljusstake. Mossa, lingonris, band, svampar, bark, glitter, tomtar och tangentbordsknappar är bara några utav allt som vi lagt fram.
Sedan var det upp till gästen att skapa och låta kreativiteten flöda!
Samtidigt förberedde Björn middagen; Laxsoppa med saffran, baguetter och ost. Vitt vin, öl, Fanta, Cola, julmust och bubbelvatten.
Till kaffet serverades min egengjorda pannacotta med tinade hallon och chokladkolasnittar.
Allt blev jättegott!
Jag improviserade fram en musiktävling där gästerna fick tävla i lag, med finfina priser.

Tack till alla som firade mig!
Jag har fantastiska vänner!!
Men bäst av alla är mina underbara föräldrar! Vad hade jag gjort utan er?
Love you




1 kommentar:

  1. ...Och vi tycker att det var så himla kul att vi FICK vara med!! En kanonbra helg blev det och tack för all god mat och dryck!! Ni är så duktiga tycker jag.Kram

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!