Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 27 februari 2011

Annan inriktning...?!

Har fått tips från en mediacoach... - Skippa leffe-bloggandet och inrikta dig på en sömnadsblogg istället.
Riktigt så uttryckte hon sig kanske inte, men jag förstod andemeningen.
Sy-tips, kreativa kreationer, skojiga idéer, kanske sälja lite grejer som jag sytt, instruktionsbilder m.m.
Nu har detta börjat snurra runt i mitt huvud... ja, jo, kanske, varför inte?

Minuslistan: Jobbigt... vara kreativ HELA tiden, är det inte lite skrytigt? Hur ofta måste man uppdatera för att vara intressant? Jag kommer säkert uppdatera alldeles för sällan, få prestationsångest, idé-torka. Måste kanske ta hjälp med fotograferandet? Köpa dyr kamera?

Pluslistan: Jag kan ju faktiskt en hel del... Sju års studier inom yrket... Jag har ju faktiskt gjort en del grejer som det hade varit roligt att visa..! Bloggandet kanske gör mig mer kreativ, skapar en positiv cirkel? Kanske ett bra sätt att mota bort deppiga svackor? (Inga allvarliga, men när man jobbar med sömnad dagligen kan man bli lite uttömd på kreativitet, hellre se på TV hela kvällen, typ)

Ska fundera lite till...
Mediacoachen kan kanske hjälpa mig med designen på bloggen i så fall?

3 kommentarer:

  1. Riktigt så krass var jag ju kanske inte, du ska ju ha TVÅ bloggar då förstås. :) Och ja, hjälp med designen kan man få.

    SvaraRadera
  2. Haha, okej, leffe-bloggen får vara kvar.
    Vi får fortsätta klura på upplägget i den eventuellt ANDRA bloggen. :)

    SvaraRadera
  3. Haha. Det är lugnt. Vet inte om du såg att jag bekräftade att du hade rätt. :) (Under inlägget du kommenterade.) Ha det bra!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!