Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

tisdag 27 september 2011

Äntligen!

I dag firar jag!
Äntligen är jag klar med en kunds beställningar! 
Hon kom in i mitt lilla skrädderi för ungefär ett år sedan med fem tyger hon ville att jag skulle sy ponchos av. En väldigt enkel modell; en stor rektangel med en öppning, lätt som en plätt, bara att fålla.
Trodde jag...
Sedan kom hon på saker allt eftersom: Rundade hörn, luva på fyra av de fem, en skulle fodras, de skulle gå att knäppa fram och under armarna.
Sedan skulle det vara dragsko i luvan OCH runt halsen.
Två olika varianter av knäppning under armen ratades så en tredje variant fick ersätta de tidigare, på alla fem.
Sedan skulle alla ha fickor, passpolerade.
Knappar och snoddar byttes på några undertiden. 
Det sista jag gjorde var att sy på en pälskant på den sista.
Samtidigt som jag höll på med dessa fem ponchos sydde jag om en sjätte som hon hade hemma som hon inte trivdes med, fållade tygstycken, kortade kjolar och sydde kragar i fuskpäls.
Förutom att hon hittade på något nytt varje vecka så envisades hon med att komma en kvart innan jag stängde. Alltid.
Men nu har hon äntligen hämtat allt!
Och hon blev jättenöjd!!




Självklart blev alla väldigt snygga, om jag får säga det själv. :)

2 kommentarer:

  1. Ja! Den på bilderna ser ju jättemysig ut!! Förstår faktiskt beställaren...när hon insåg hur duktig du är och hur bra det blev allteftersom! Så klart hon blev inspirerad under tiden!

    SvaraRadera
  2. Haha! Så var det antagligen :)
    Och att hon fick någon att prata med.

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!