Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

lördag 24 september 2011

Ytterligare ett projekt

Lördagens pyssel i den Ekblomska trädgården har varit den här;
En odlingslåda!
Virket är grundmålat med dimensionerna 22x170mm (ej impregnerat)
Den är 2 meter lång, 1 meter bred och 50 cm hög.
I botten ligger ett lager tidningar, sedan dubbel markduk. Insidorna är klädda med fasthäftade sopsäckar.
Total kostnad ca 450:-
Den är väldigt fin som vit men jag tror att jag ska måla om den så att den smälter in lite bättre i naturen.
Bredvid ska jag bygga en sån här!
Växthus med bod från Hasselfors garden. Ca 45500:-
Hur fin som helst!
I morgon, söndag, ska jag jobba men jag ska försöka få mannen att fylla lådan med jord. Hehe.

1 kommentar:

  1. Oj vad du måste jobbat vidare med "lådan" efter att vi hade åkt! Sängarna blev jättebra i gästrummet. Kram kram och tack för idag!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!