Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

tisdag 22 november 2011

Min födelsedag!

Jag älskar att fylla år!
Och jag hoppas att jag alltid kommer att göra det. Jag vill inte bli en sån som "aldrig blir äldre än 25"...
En gymnasiekompis påminde mig om att jag en gång sa att om man inte gratulerar så önskar man att den personen inte var född. Lite väl dramatiskt kanske... men jag gillar att fira att man LEVT ett år till. Så jag firar livet och inte att jag är ett år närmare döden :)


Dagen i korthet:


04:35. Mannen väcker mig med en snabb puss och ett grattis


07:27. Stand-in-mannen Henrik (lång historia, drar den någon annan gång... ;) ) har fixat bakelse och te åt mig i köket


07:40 Vinkar av stand-in-Henrik på busshållsplatsen


07:41-10:02 Äter bakelse, öppnar paket: Ljusgrejer man hissar upp i flaggstången och utomhustimer från mannen, grytvantar från farmor och farfar och kort från mormor (och födelsedagspeng)


10:30-17:45 Hektisk dag i sömnadsateljén i Jörlanda. Byta av dragkedja på besvärlig vinterjacka, snabbyte av dragkedja på byxa, provning av kjol och poncho på noggrann kvinna som bett mig sy nytt av hennes fiiinaste tyger *gulp*, korta två gardiner, laga ett par byxor, sy i en knapp, lämna ut en kavaj som jag fixat en trasig söm på till en mycket tacksam herre som skulle rekommendera mig till alla sina vänner! :) Kul!
Lunch med härliga Annica och supercharmiga Melker 9 månader. 
Brorsan ringer och grattar! Kors i taket! som mamma skulle sagt.


18:30-21:00 Middag på grekisk restaurang på Linné i Göteborg!
Fina Jossan bjussade och jag fick beställa vad jag ville. Förrätt: Blandade varma meze. Efterrätt: grekisk yoghurt med extra mycket honung och valnötter! :) (Ingen onödig huvudrätt) Diskuterade våra spännande planer om framtiden.


20:00-00:00 Prata med mannen/datasupporten som är i Stockholm resten av veckan. :( Längtar!
Njuter av alla fina grattis på Facebook! Det är när man fyller år som Facebook kommer till sin rätt!
Rapar grekisk youghurt




Godnatt!

1 kommentar:

  1. Å, sån där fin julgran i flaggstången! Måste bli hur fint som helst!! Kram!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!