Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

måndag 30 juli 2012

Äta annat än löksoppa

I dag är lille knodden fyra månader och en vecka = börjar bli dags för smakisar...

Spännande och lite läskigt det här med att introducera mat tycker jag, men något håller mig tillbaka.. vet inte riktigt vad? 
Kanske är det att amningen går så bra och att jag känner mig viktigast i världen för min son :)
Eller att steget att ge riktig mat förvandlar bebisen till barn? 
Eller att allt känns så bräckligt, man vill inte rucka på ett fungerande koncept?



Ska man mosa/mixa eget käk eller köper man burkar?

När på dagen ger man maten? 

Gröt?

Välling?

2 kommentarer:

  1. Löksoppa.... :) hysteriskt kul!

    Gröt eller välling är inte så svårt, för vällingen är från 6 mån av någon anledning. :) vi började med några skedar gröt på morgonen, och sen amma som vanligt. det är ju så små mängder i början (typ en matsked som högst) så han kommer inte bli mätt och rata tuttarna :)

    sen vet en aldrig hur det blir med tänder heller... Harry fick alla 4 framtänder jättesnabbt, så när han var 7 månader och bara bet mig istället för att äta så var det tacksamt att vi lätt kunde byta ut målen.

    potatis kokar du ju sprättlätt själv! tror tom att jag la upp "recept" på min blogg nu när jag gjorde till Nils :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ska kolla vad som finns i grötväg för fyramånaders på Hemköp...
    (Löksoppa hade jag inte heller hört tidigare, men visst är det passande!)

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!