Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

måndag 9 juli 2012

Straffad direkt

Jag har skrivit om den förut, min orkidé som förälskat sig i buddastatyn.
I dag blev jag för första gången  tvungen att flytta på krukan (jag råkade vattna den lite för häftigt..) och till min fasa går en utav luftrötterna av! Den hade gosat in sig UNDER budda.
Ve och fasa sju års olycka eller nått, tänkte jag. Och då händer det.
Den nya fina blomstängeln går av!

Här har jag spjälkat den med tejp...


3 kommentarer:

  1. Haha, så tokigt! Hoppas spjälkningen fungerar.

    SvaraRadera
  2. Sådär gjorde jag med... Hade en stängel med 6 stora blommor på som jag "var tvungen" att sätta om, och böjde den lite för häftigt så att den gick av... Då var jag väldigt arg på mig själv :)

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!