Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 23 september 2012

Ett halvt år

LÄR KÄNNA Klas 6 månader:



Yngsta medlemmen i familjen bjussar på info om sig själv.
 
Namn:  Klas, Klaseman, Knodden, Knoddis. Kärt barn har många namn.
 
Ålder: Sex månader
 
Älskar: Bröst, stå upp och att åka barnvagn
 
Sak jag tycker är fett överskattat: Sovmorgon.
  
Talang: Grabba tag i saker med blixtens hastighet. Helst glasögon eller tidningar

Säger: "Baba" och "Abba" tolkar mina föräldrar som Pappa. "Heehee" betyder hejhej och "Ma" betyder Mamma. "Ova" säger jag ibland också, men det är hemligt vad det betyder.
 
Då mår jag extra gött: När jag är nybajsad, utsövd och proppmätt och får sitta i Babybjörnen på mammas mage
 
Får inte: Skriva på mammas dator eller suga på hennes hörlurar till mobilen. Himla orättvist!
 
Fast för det mesta: Får jag sitta med och greja med sladdar och andra snören när mamma är med. Hon är egentligen väldigt snäll.
 
Då ler jag stort: När pappa pussar mig. Min pappa har kittligt skägg och fantastiskt intressanta glasögon i ansiktet. Eller när mamma busar och pussar mig i sidan. Då kan jag inte hålla mig från skratt, hur arg jag än är!
 
I övrigt: Gillar jag livet och är nöjd för det mesta. Jag gillar att spana på andra bebisar och att dra lite i familjens katt, hoppa i hoppgungan och pilla på tvättråd och andra intressanta lappar. Jag har börjat smaka på lite olika grejer som min mamma har kokat ihop. Bäst hittills, förutom morgongröten med min pappa, är mammas nektarin-äpple-banan-gegga. Mums!
 
(coppat från Spiderchick)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!