Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

torsdag 27 september 2012

Bebisuppdatering

I dag har jag en strålande glad bebis! Det betyder en glad och harmonisk mamma :)
I går åt Klas 2 cl välling. Hurra!
Han har ratat nappflaska i flera månader men nu var det tydligen lite mysigt att dricka en slurk.
Jag ser ljuset i tunneln, snart kan vi ha barnvakt!

De syns inte så mycket ännu men nu är de här, tänderna.
Två små i underkäken :)

Det är så skönt att jag hittat ett sätt att söva gossen på inomhus. Ett tag ville han enbart somna i vagnen dagtid.. Jag har sett framför mig hur jag släpar mig fram i snöslask, regn och drivis i vinter. Men av en slump la jag honom i hans gamla babynest som han hade när han var pyttebebis och sov mellan oss.
Till min stora förvåning och glädje somnade han nästan omedelbart!
Sövningsknep nr 2 är att jag håller i honom lite och nynnar "Gläns över sjö och strand". Då somnar han på några minuter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!