Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

onsdag 19 september 2012

Onsdagar

Onsdagar betyder babymassage och mamma-chill på Öppna (som vi lite tufft säger här på ön)
Nu har vi lärt oss massera ben, mage, bröst, armar och händer på våra små bebisar.
Klas är snäll och med på noterna. Han gillar vår instruktör Mia och vill mycket hellre ligga och titta på henne än på sin arma mor.
Efter massagen fikar vi och snackar allmänt om barn.
I dag skulle vi presentera våra barn genom att beskriva dem som olika sorters väder.
Jag var ärlig och sa att Klas nog mest är solsken och 20 grader varmt men att hans mamma just nu har mulna duggregnsglasögon på sig och att det blåser kallt.
Jag är såå trött.
Förutom orken har jag tappat alla graviditetskilon och lite till. Jag känner mig som en urvriden disktrasa. Håret rasar av och jag måste borsta mig utomhus för att slippa alla tussar på golvet inne.
Minnet är kasst liksom humöret och tålamodet.
Min stackars man försöker ta Klas på kvällarna men sonen vägrar. På kvällen funkar bara mamma.
Samma är det på natten.
På mornarna däremot är pappa bra. Då får Klas ny blöja, havregröt och mamma får sova en timme extra.
En mycket uppskattad timme.

I dag fick jag sällskap till Korvgrillen av en mycket trevlig mamma som går i min massagegrupp. Hon har en femmånaders dotter, gummistövlar och flätor och har jobbat i Norge, så vi har mycket gemensamt.
Det bådar gott för framtiden.
Klas på Öppna (5,5 månader gammal)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!