Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

onsdag 8 februari 2012

Barnvagnen är här!!

Montering i köket:

 Jag provar åkpåsen:
Vagnen är hur fin som helst! Längtar efter att få köra kulturstigen runt i vår!
Nu är det bara bebisen som fattas... Men vi har daglig kontakt, jag och bebis. Hon/han mår finfint! Ligger med huvudet neråt, armar och ben är överallt.. Hicka och knö på urinblåsan är två favoritaktiviteter. 
Bebisen väger runt 2kg och skulle överleva om den föddes nu, men lungorna är inte helt klara så hon/han får gärna stanna några veckor till.

Precis innan jag somnar, när jag ligger på ryggen, kan jag visualisera hur bebisen ligger utanpå min mage i stället för inuti. Jag kan tydligt känna tyngden av den lilla kroppen. Låter kanske lite flummigt, men det känns riktigt häftigt!

Planen är att sluta jobba i början på mars. Jag har inga direkta problem med fogarna eller andra krämpor, men jag känner att jag blir tröttare och tröttare på dagarna. Det är tungt att pendla 3 timmar om dagen och vara hemifrån drygt 12 timmar per dag.

Här om dagen somnade jag i soffan på lunchen och vaknar med ett ryck av att företagets vd står i lunchrummet! Ganska pinsamt att somna på arbetstid... och bli påkommen av chefen. Tur att han är schysst!



3 kommentarer:

  1. Verkar ju jättefin! Och så bra ditt täcke passar till! Har ni mycket kallt i huset? (tänkte på handymannens behov av mössa...)

    SvaraRadera
  2. Hehe, min handyman är lite frusen av sig... Han gnäller fortfarande över att det är kallt på hans nya kontor. Trots värmefilten och torghandskarna! :)

    SvaraRadera
  3. Jag drömde om Harry och kunde verkligen känna hur det kändes när jag ammade honom i drömmen - och det hade jag ju verkligen inte gjort innan :) Jag längtar ocksa efter att du ska få ut din bebis på magen, det är det mysigaste som finns!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!