Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

onsdag 29 februari 2012

Magbesiktning och husförlust

I dag har jag varit hos barnmorskan för kontroll.
Allt såg bra ut!
¤ Bra kissprov
¤ Bra blodsocker
¤ Bra blodtryck
¤ Jag väger samma som vid förra invägningen
¤ SF-mått på 33cm
¤ Hjärtljudet ligger nu på 144slag/minut (Mindre nu när bebisen blivit större)
Det är så spännande att snart få se vem som är där inne!
Huvudet är fixerat och bebisen ligger som ett upp och nervänt L, huvudet ner och benen ut under revbenen på höger sida.
I morgon är sista dagen på jobbet och jag ska bjuda på Kung kanel! Världens godaste kanelbullar!

För ett par dagar sedan drog vi oss ur en budgivning på ett hus vi var väldigt intresserade av.
Det har varit en jobbig tid, budgivningen har gått med snigelfart i flera veckor. Nu har priset passerat vår smärtgräns och vi får gratulera vinnaren till ett väldigt fint hus! Med gammalt tak, fuktig grund, gamla badrum och fult garage... hehe... jag är inte bitter.
Detta resulterade dock i att jag satte mig ner och skrev tre A4 med punkter som jag vill ta tag i här hemma i huset som vi nu bor kvar i!
Det kommer bli sååå fint!
Så du som vill komma och hälsa på bebisen i sommar riskerar att får en spade/målarpensel/skruvdragare i näven!
Först ut är tvättstugan. Lider med vår fina Miele-tvättmaskin som står och försöker se dyr och fin ut i en betongbunker. Klinker är beställt, nu ska vi bara försöka locka hit en hantverkare som vill lägga det.
Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!