Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

onsdag 15 februari 2012

Har sytt lite

Hittade en beskrivning på en skötbädd i en trevlig "gör-det-själv"-bok från 79
Rotade runt lite i mina tyggömmor och hittade det material som behövdes.
Det blå tyget är någon slags tunt plastat tyg som jag sytt en bordsduk till min pappas jobb av.
Det röda tyget är en gammal handduk. (Som säkert var ganska dyr när det begav sig, men det var min mans, och vi hade bara en... men säg inget.)

Ihopvikt 

Utfälld

Avtagbar med kardborreband. 

3 kommentarer:

  1. Läste på UnderbaraClara att det skulle kosta 75000 första året som man får en bebis, alla grejer och sånt man "måste" ha...Clara höll inte med...Hon tipsade om Blocket, ärvda grejer och att man inte behöver "allt". Du är nog som Clara + att du är så himla duktig på att sy!! <3 Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag läste det också! Hon är nog lite mer rabiat än vad vi är... Vi har ju köpt nytillverkad barnvagn, och kommer ha engångsblöjor tex.
    Men om man räknar in vad man förlorar genom att vara föräldraledig mot om man skulle jobbat blir kostnaden mer än 75000/år för oss...
    Men sånt sitter man ju inte och räknar på! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. ...men så får man ju räkna på VINSTEN! Få vara med om LIVET. Och det går inte att räkna i pengar...huvudsaken att man kan betala hyra och mat. När man är hemma sparar man dessutom in massor på att baka allt bröd, laga mat på annat och billigare sätt osv. (om man tycker det är kul alltså..!)

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!