Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

fredag 16 mars 2012

Huvudjägarna

Förutom gravid-böckerna har jag hunnit läsa lite annat. Eller lyssna på rättare sagt. Jag gillar att göra flera saker samtidigt och då är läsa och sy min favoritkombo!

Först ut var Huvudjägarna av Jo Nesbø












Hurra! Jättebra!
Älskar Nesbøs sätt att beskriva personer.
Hittills har jag bara läst hans böcker om Harry Hole och var därför lite skeptisk. Men jag tycker verkligen att han har lyckats här också.
I stället för att skriva ur kriminalaren Holes perspektiv har han här valt att sätta sig in i bovens.
Trots att berättelsen är långt i från realistisk (vilket den sällan är med Nesbø) lyckas han på ett fantastiskt sätt fängsla mig! Favorit"scenen" är när Roger Brown gömmer sig på utedasset... Hehe..

Läs den! (eller lyssna, uppläsaren Jonas Malmsjö var helt okej)

2 kommentarer:

  1. Såg ett samtal i något kultur-tv-program där man pratade om filmer. En av personerna gick helt igång på denna film.... Han sa att den började bra men sedan bara stegrades och när filmen slutade funderade han på "när i filmen han hade slutat andas"... så bra tyckte han att den var. Så då måste man inte bara läsa/höra den...utan se den också!?

    SvaraRadera
  2. Jaha! Jag visste faktiskt inte att den finns som film också! Det måste jag undersöka :)
    Tack för tipset!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!