Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

tisdag 13 mars 2012

Texasvagnen

Den här införskaffades 1956 av min farmor och farfar till min pappa!
Nu har jag bytt ut tyget till ett som inte går att trycka fingret igenom.
Jag tycker verkligen att det känns jätteroligt att få återanvända gamla grejer som funnits länge i släkten. Jag ska försöka forska lite mer i vilka som mer legat i "Texasvagnen".
(Jag tror att den kallas så pga en sufflett som suttit på den, men som nu är borta)

3 kommentarer:

  1. Kanonfin blev den ju! Vad du är bra på att fixa till... Nu är det bara tyget runtom som saknas... Verkligen otur att vaggan där din moster Kristin var först att sova, och sedan du och nästan alla dina kusiner har brunnit upp... Den som hade målade namn och datum på sidan. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är synd, men den här är mer retro :)
    Är inte helt säker på att jag behöver något tygrynk runtom... lite mycket åttital ;)

    SvaraRadera
  3. ja...kanske....eller väldigt, väldigt gulligt! Det kan ju vara ett färgsprutande, häftigt, glatt tyg! Med många djur...blommor...eller gräs.... eller moln.... eller inget alls....

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!