Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

torsdag 8 mars 2012

Kreativa mamman

Det finns ju hur mycket roligt som helst att sy till en bebis!
Det jag har gjort hittills:
¤ Amningskudde
¤ Babynest
¤ Liten saccosäck
¤ Bärsjal
¤ Skötbädd
¤ Åkpåse till liggdelen
¤ Mobil till barnvagnen
¤ Mobil till skötbordet
¤ Spjälsängsskydd
¤ Flaggspel
¤ Tygkorgar 
¤ Dregglisar
¤ Tunn filt
¤ Virkat filt till barnvagnen
¤ Broderat födelse-tavla

Det jag har kvar, som jag kanske gör:
¤ Sängkläder
¤ Wrap till babyskyddet
¤ Klä om en babykorg
¤ Leksaker 
¤ Babygym/ lapptäcke till golvet 



Kommer du på något mer skoj jag glömt att göra?



Baby-hinderbana?

4 kommentarer:

  1. Kläder...? :) Du som kan sy så bra måste ju kunna göra jättefina och mysiga bebiskläder!

    SvaraRadera
  2. Jag har provat att göra en body och ett par byxor. Men den ekonomiska skräddaren i mig inser snabbt att det är alldeles för tidskrävande/oekonomiskt att sy kläder...
    Bodyn tog ca 2 timmar = 700:- + material. Känns tråkigt att sy när man kan få 3 för 120 i bebisbutiken.
    I så fall måste jag hitta på något att sy som inte finns i butikerna.
    Som maskeraddräkter tex :)

    SvaraRadera
  3. Jag vet. Små söta mössor. Det kommer till användning hela våren. Och förresten...du har broderat en födelsetavla...är du spågumma eller gissar du vikt/längd och datum? :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Ja men visst! Visste du inte att jag är klärvoajant?

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!