Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

fredag 2 mars 2012

Föräldraledig!

I dag började jag min föräldraledighet!
Det är ju några veckor kvar till beräknad förlossning, så jag har ju fått frågan några gånger varför jag går hem "redan nu". Jag har ju varken foglossning, ryggbesvär eller hemorrojder. Inte ens järnbrist. Ingenting kan jag komma och vifta med för att få bli sjukskriven.
Därför använder jag mig utav förmånen att plocka ut några föräldradagar innan barnet är fött.
Min plan är att vila, slappa, njuta, och sova lite innan bebisen tittar ut. Istället för att pendla tre timmar varje dag, känna mig helt slut och ofokuserad när bebisen kommer. Smart va? :)

Jag startade med att sova 12 timmar. Efter en lång frukost promenerade jag till mataffären. Inser när jag ska betala att den gravida fluff-hjärnan glömt plånboken. Promenerar hem igen. Hämtar pengar och tar sedan bilen de fem hundra metrarna. Suck. Hoppas jag får tillbaka min superhjärna när bebisen väl är född!


En tävling som jag är med i:


Är sugen på de här jättesöta byxorna!
Gula knapp byxor

1 kommentar:

  1. Ledsen att behöva säga det, men amningshjärnan är tyvärr värre än gravidhjärnan... "Inte ens en liten tomtenisse på loftet" beskriver väldigt bra :)

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!