Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 3 juni 2012

Storfamiljen

I helgen har vi provat på att ha fyra barn och en hund!
Det var Klas kusiner på 9, 8 och 5 som behövde barnvakt. Samt min mosters stackars softy som inte får vara hemma när deras andra hund löper.
Så det bullades upp med lördagsmys i form av Taco och dricka och soffmys framför tv:n hemma hos mina föräldrar (som inte var hemma).
Jag som lider av kronisk sömnbrist och enbart håller ihop precis så mycket att jag fixar Klas kände mig rätt stressad.
Tack och lov ryckte Björn ut och tog sitt ansvar som exemplarisk morbror!
Han stekte köttfärs, lekte med lego, torkade efter femåringens toabesök, läste godnattsagor, berättade om svarta hål i rymden, klappade och tröstade. Han gick till och med ut med hunden.
Det var fantastiskt härligt att se min man sån. Det gick rakt in i mitt mammahjärta, min fina prins.
Det känns så underbart när man om och om igen får bevis på att man gjort rätt val Hjärta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!