Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

måndag 1 oktober 2012

Babybad

I dag kom vi äntligen iväg.
Mellan ett och två har badhuset i Stenungsund uppvärmd basäng för barn.
De har tyvärr ingen instruktör för babysim men jag har fixat en babysimbok som jag studerade noga, och i gårkväll knåpade jag ihop ett litet träningsprogram.
Tanken var att vi skulle bada ihop med en annan mamma med bebis och att jag skulle vara simfröken, men tyvärr hade den bebisen feber i morse och kunde inte följa med.
Det hela gick över förväntan! (Jag är väldigt bra på att måla upp skräckscenarion...)
Klas tyckte att det var väldigt spännande med alla människor i omklädningsrummet. Han fixade att sitta på min arm när vi gick in i duscharna och han testade akustiken genom att tjoa inne basänghallen.
Vattnet och alla barn runtomkring var väldigt spännande. Att titta på sin mamma och göra övningar var liksom inte så intressant när man kunde gnaga på badleksaker och titta på alla större barn som åkte vattenrutschkanan.
Det var en väldigt trevlig upplevelse i varjefall så det kommer vi garanterat göra om!
Lite pirrig i sina nya badbyxor




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!