Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

onsdag 3 oktober 2012

Till salu

Nu säljer jag mina klenoder.

Annons:

Bra kit för dig som vill satsa på professionell trikåsömnad.

Finnes: 
¤ Raksömsmaskin (Brother)
¤ Fyrtrådig overlock (Union Special)
¤ Täcksöm/flatlock (Union Special)

Raksömsmaskinen har tjänat mig väl i många år. Den är stark, snabb och enkel. Syr i alla material. (Förutom de tunnaste sladdertygerna)

Overlocken har varit på lyxig service där den blivit pysslad med och insmord efter konstens alla regler. Men strax efteråt gick en skyttel-mojäng (som man trär tråden igenom på undersidan) av. Den är säkert relativt enkel att byta, men det har inte blivit av. Med en fyrtrådig overlock behöver du inte sy någon raksöm när du syr i trikå.

Flatlocken var jag överlycklig när jag hittade! Den har tjänat en kvinna i Borås på en trikåfabrik i många år. När hon gick i pension fick hon ta den med sig. 
Den funkade utmärkt tills en tråd åkte ur. Utan trädningschema och tålamod har den blivit stående...

Alla maskinerna kräver trefas-uttag

Jag säljer dem helst ihop men kan tänka mig att dela på dem om jag får ett bra prisförslag.

De är supertunga, så de kräver två starka karlar och en släpkärra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!