Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 29 april 2012

Härlig helg!

Även om dagarna flyter ihop och helg och vardag inte spelar så stor roll när man är föräldraledig är det ändå härligt med en solig helg. Speciellt om man får en massa gjort!

I går, lördags, skickade jag iväg Björn till Ikea med en lång lista i näven och grannens släp efter bilen.
Några timmar och sms senare kom han hem med inredningen till vår tvättstuga!
Undertiden hann jag måla tvättstugetaket en andra gång, köra två tvättmaskiner och städa badrummet.
Medan jag maraton-ammade hungrig spädis fixade Björn potatisgratäng och fläskfilé. Gott!

Idag, söndag, har vi haft möbel-bytar-dag med mina föräldrar :)
Pappa kom med ett släp lastat med en garderob och en hemmasnickrad bardisk. Tillbaka fick han ett köksbord och ett vitrinskåp. Kul när saker man inte får plats med/tröttnat på kommer till användning!

Garderoben fick Klas till sina små kläder i sitt barnrum. Bardisken kommer att i fortsättningen få knäcka extra som snickarbänk i källaren.

Efter kaffe och bulle i solen på lilla altanen påbörjades projektet montera ihop Ikea-skåp. Alltid lättare sagt än gjort. Men det kommer bli sååå bra!!

Söndagskvällen avslutades med deklaration.

Så här sover Klas. I sitt babynest som jag sytt, mellan oss i dubbelsängen Hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!