Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

måndag 9 april 2012

Konsten att amma

Jag tycker det är helt fantastiskt att bebisen kan leva på enbart det som finns i mina bröst!
Man ser ju inte hur mycket han får i sig men han går upp nästan 100 gram per dag samtidigt som han levererar riktigt tunga blöjor... Glad 
Jag fick skavsår på bröstvårtorna i början, och en spricka i den ena. 

Djävulen va ont det gjorde!!
Höll på att få mjölkstockning i det bröstet, men åkte iväg på inköpstur till apoteket och bebisaffären och införskaffade pump, amningsskydd och salva och lyckades tillslut få bukt med problemet.
Det tog två veckor innan brösten blev tillräckligt härdade för att stå emot den lilla pirayan/sugfisken Baby 
Nu gör det bara ont när han glömt bort att han har bröstet i munnen och försöker vända bort huvudet... Förvånad Skrikandes 


Jag måste dock träna på att amma diskret. Hemma sitter jag ofta med blottad byst, vilket inte riktigt är helt pk
offentligt.
Klas knappt två dagar gammal
Ja, nu har vi bestämt oss. Klas blir gossens namn!

1 kommentar:

  1. Man tänker inte så mycket på det annars...detta att vi faktiskt är djur... Men när man ammar kommer man ganska nära djuret i sig! Det ÄR fantastiskt att det fungerar att växa genom att suga sig fast i sin mamma! Min stora och lilla gullunge!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!