Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

fredag 11 maj 2012

Äntligen fredag!

Då var en slitig vecka snart till enda. Skönt!
Den här veckan har varit jobbig... Björn har varit frånvarande varje kväll och lille Klas är mer närhetsberoende än någonsin.
Att det spöregnat, är stökigt hemma och toapappret tagit slut har inte heller bidragit på något positivt sätt.
Dessutom har katten varit hemma. Vilket ju kan tyckas mysigt men inte när han ligger brevid en i soffan och maskar kryper ut ur rumpan, fästingarna sitter tätt och han stirrar på en med ögon som skriker -Hjälp mig! Jag mår dåligt!
Jag kände att jag var nära panik när Klas skrek i två timmar och katten krävde uppmärksamhet genom att stryka sig mot mina ben lika länge. Samtidigt som man själv inte har hunnit äta (haft matlust sedan man såg maskarna) på åtta timmar.
Tillslut skickade jag ut katten i regnet, lyckades söva bebisen och få i mig en banan.

"Gulliga" katten Mange

Gårdagen var bättre dock! 
Startade med att sy lite åt Esprit samt lite bokföring (måste jobba lite parallellt, annars går mer än hälften av föräldrapenningen till lokalhyran)
Sedan var det dags för besök på BVC.
Klas har vuxit på bra! Längden och huvudmåttet ligger på "normalkurvan" och vikten som tidigare dragit i väg rakt upp igenom en massa kurvor har nu börjat böja av och ligger nu på kurvan precis över "normal".
Nästa besök blir om två och en halv vecka, hos läkaren som heter Sträng i efternamn... 

Sedan mötte jag upp min goa vän J på Torp köpcentrum. Startade med välbehövlig fika och sedan shopping! Hittade tillslut en jacka som var både snygg och gick på mig! 
Kappahl har ett barnklädesmärke med ett stort K på! Så det blev både byxor och liten fleesjacka till Klas!
Sedan hittade vi ett amningsrum på Torp! Himla smart faktiskt!

Dagen avslutades med en otröstlig bebis. Precis när han skulle somna vaknade han med ett ryck och skrek som om jag hade satt mig på honom. Detta pågick mellan halv sju och halv elva... Stackars liten. 
I dag har jag träningsvärk i armarna.
I natt sov han dock väldigt bra! (antagligen helt utmattad efter gårdagen) och vaknade "bara" två gånger för mat. (halv tre och halv fem) Tidigare nätter i veckan har han gärna ätit varannan timme, vilket är helt i sin ordning enligt BVC-sköterskan. Men hon tyckte synd om mig att jag inte har någon som stöttar mig, speciellt på kvällarna.
Klas sex veckor




3 kommentarer:

  1. Hej Sofia! vill bara säga grattis till din fantastiska lilla kille och att jag följer din blogg. Kommer ihåg hur det var att inte få sova tillräckligt och inte ha någon egentid. / Benita (din mammas kompis i Dalarna)

    SvaraRadera
  2. Har du ingen bärsjal/bärsele? Då kan du göra djupa knäböj med ledsen bebis på magen OCH äta banan samtidigt :) Det är verkligen jobbigt när de är sådär ledsna och man är ensam - har gråtit tillsammans med Harry många gånger när Henki varit borta... Det blir bättre! :) kram!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!