Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

fredag 25 maj 2012

Ganska glad faktiskt!

Jag har varit lite orolig för det här med förlossningsdepression m.m.
Tidigare i livet har jag varit ganska svajig och känslig. Blev väldigt låg, näst intill apatisk när jag blev arbetslös för några år sedan osv. 


Men jag tror att jag klarat mig nu!! 


Men jag jobbar ganska aktivt med mig själv för att slippa hamna där.
Mina bästa knep hittills:
¤ Äta ordentligt, inte hoppa över något mål. Lågt blodsocker gör vem som helts deppig.
¤ Vara ute så mycket som möjligt! Man ser allt från ett helt annat perspektiv då än om man fastnar i soffan.
¤ Planera saker för framtiden. Planera dels semesterveckor, dels vad man ska göra nästa helg, eller bara vad man ska göra till efterrätt i morgon.
¤ Ladda upp mp3-spelaren (ja ja vet, omodern pryl..) med massa bra musik, eller som jag föredrar just nu: Ljudböcker! Jag har de där öronpropparna i dygnet runt nästan. Perfekt att somna till, någon som malande läser en bok för dig.. Toppen!


Klas 2 månader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!