Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

tisdag 22 maj 2012

Solen i ögonen och spilld mjölk överallt

Winnerbäcks låttext har fått en ny innebörd för mig nu..!

I dag var första träffen med föräldragruppen.
Vi var sju mammor med bebisar i ett litet rum på Henåns bibliotek.
Klas gick snabbt in för att göra sig ett namn och bli ihågkommen som bebisen som bajsade ner hela sig själv och bilbarnstolen!
Tur att jag hade med ett extra ombyte till Klas, ska komma ihåg att lägga med ett extra till mig själv också.

Första mötet gick ut på att berätta om sin förlossning.
Björn varnade mig för att inte skryta allt för mycket om min, men det visade sig att alla förutom en hade haft en minst lika snabba och bra förlossningar som min. Men det var bara jag som var förstföderska utav oss!

Jag hoppas vi blir en bra grupp som kan försöka hålla ihop. Dock var ingen annan ifrån min lilla by. Men det kändes som att det kan bli bra!

Resten av dagen i kronologisk ordning:
12:00 Lunch hemma, B fixade korv och makaroner
13:10 Färjan in till Stenungsund
13:29 Båtbutiken, inköp av bottenfärg
13:45 Intag av glass, ihop med bästa J på bryggan i St-sund
14:00-15:45 Spanar efter ledig lokal för framtida drömmar. Amning på parkbänk. Inköp av skoskavsplåster.
16:01 Anländer mitt skrädderi i Jörlanda
16:02 Tar emot klänning som ska kortas
16:15 Lämnar ut tröja som lagats till kund
16:30 Anländer till A i Stora Höga
16:45-18:30 Soft häng på altan med A och härliga lille M. Kaffe och smörgås. Mys med Klas i hammock.
19:03 Hemma!
20:05 Kvällsmat, klyftpotatis och gamla frysta köttbullar.
20:45 Bad av trött och svettig bebis
21:00 Bad av trött och svettig mamma
22:56 Byter ut täcket mot ett lakan
23:04 Stänger ner datorn



1 kommentar:

  1. oj oj, vad jag skrattade när jag läste detta! Att ha barn är att lära sig att vara beredd på det mesta, helt klart!! Kram

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!