Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

torsdag 3 maj 2012

En lista


Vem är i rummet med dig?
- Sonen Klas, på min axel.

Vem fick du ditt senaste sms av?
- Från min pappa. Han hade precis pratat med Bert Karlsson (Skara-Bert) om ett jobb pappa ska göra för honom.

Vem tänker du på nu?
- Fönstersnickare

Vem pratade du senast i telefon med?
- Det är sällan som jag verkligen pratar med någon nu för tiden, det blir nästan alltid sms/chatt-konversationer. Senaste chatten handlade om en fika-dejt i morgon. Hurra! Jag börjar klättra på väggarna hemma snart...

Vem önskar du var med dig nu?
- Vem som helst som vill bära runt på Klas några minuter så jag kan äta lunch och skriva klart det här! Lillebrorsan kanske? Han är ju dessutom blöjbytar-proffs!

Vem är din favoritsläkting?
- Har ingen favorit direkt. Brukar man ha det? 

Var är din mobiltelefon?
- På laddning.

Var fick du tag på tröjan du har på dig?
- Ett amningslinne som jag köpte på min första och hittills enda "egentid". 45 minuter på HM.

Var åkte du senast bil?
- Till Hemköp med pantburkar. 31:-

Vad är det bästa med våren?
- Värmen från vårsolen!

 Vad åt du senast?
- Ett polarbröd med ost. Alldeles för länge sedan nu känner jag...

Vad drack du senast?
- Kaffe!

Vad är den närmaste saken som är blå?
- En napp

Vad är det för färg på dina byxor?
- Jeans-blå

Vad är din favorit färg?
- Ljusgrönt och orange

Vilken film såg du senast?
- Jag undrar om det inte var Titanic som jag såg senast. Hade inte sett den sedan den gick på bio 97 men jag kunde ändå fortfarande varje replik! (Oj va liten han ser ut, DiCaprio) 

Har du någonsin hånglat i skogen?
- Självklart!

Har du någonsin sovit naken?
- Händer väldigt sällan.  

Har du någonsin hoppat i en bil med folk du just har träffat?
- Ja det händer väl ungefär varje gång jag åker taxi tex.

Har du någonsin smugit ur ditt hus?
- Nej, men jag har god lust. Då skulle jag smyga iväg just nu och köpa mig en riktigt god pizza!
(Det märks kanske att jag skrev den här listan på fastande mage)

Gårdagens kvällsmat. Pasta carbonara


2 kommentarer:

  1. Kul lista! Men älsklingssläkting är väl din pappa? Du skulle ju gifta dig med honom som liten! Blev besviken när han var upptagen av mig...och sa med en suck "då får jag väl ta Robin då"....

    SvaraRadera
  2. Allt man sagt när man var yngre än fyra år är preskriberat! ;)

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!