Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

fredag 14 januari 2011

Dag 14

"Självporträtt"
Med hjälp av min vän Paint så har jag gjort en bild på hur jag uppfattar mig själv just nu:
Blek, ja nästan genomskinlig. Godisbordet har liksom fastnat på mitten av kroppen. Håret är motsvarigheten till hur det såg ut på mitt bröllop, då: långt, blont och lockigt, nu: kort, mörkt och spretigt. Skön kontrast! Har inte saknat det långa ett dugg!
Kjol har jag egentligen inte speciellt ofta. Bara när jag vill känna mig lite extra fin. (Som när man är med på en porträttbild på sin blogg tex.) Har dock världens minsta vader, vilket gör att alla stövlar glappar. Favoritskorna är ett par låga, svarta läderskor som jag har på jobbet, grymt sköna. Ett annat plagg som jag bär jämt nu för tiden är måttbandet. Minst åtta timmar, fem dar i veckan hänger det där.
Saxen är en "Fiskars". Har ett par i min ateljé. Skön och lätt. Gillar iofs alla saxar, så länge de är vassa!

Nu längtar jag efter våren!
Gör du?

4 kommentarer:

  1. Oj, så söt!! Och faktiskt riktigt lik!! Nej, jag längtar inte till våren, men till soliga, varma vinterdagar med snö i skidspåret eller promenaden och kaffe i termosen till rasten i snödrivan!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, kanske lite likt. Jag längtar efter min trädgård, att få bygga klart altanen och efter värmen! Vi får väl ta å bygga den där bastun lite snabbt!

    SvaraRadera
  3. Rolig bild! :)

    Ja jag vill ha våren! Längtar efter att få se vad som växer i min nya trädgård! /Johanna

    SvaraRadera
  4. Johanna: Ja! Spännande! Gör inte om för mycket direkt utan pyssla med det som finns första sommaren så vet du bättre till nästa hur du vill ha det!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!