Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

onsdag 19 januari 2011

Källarbilder

Här är ett par bilder från vårt gjutarprojekt i källaren
 Själva brunnen är under den där "byggplasten" som det står Pondus på...

 Jag passade på att förbereda för lite annan gjutning, när betongen ändå var framme liksom.

Finfina krukor tänkte jag!
 Uppdat. Har inte lyckats få ut någon ur sin plastbytta ännu...

Jag ska fortsätta att måla lite på Ivar i dag, återkommer med fler bilder från extreme-källar-makovern om en stund. 
Jag har laddat ner lånat en ljudbok "Sista chansen" av Marian Keyes som jag lyssnar på när jag går omkring hemma och fixar. Det går lite i perioder det där med att lyssna på ljudböcker, men nu är jag inne i ett svep igen. Jag har aldrig läst något av Marian Keyes tidigare men jag behövde något lättsamt som bröt av mot den senaste deckaren. Det var en fruktansvärd historia om en psykopatisk mördare utan empati men med alldeles för mycket pengar. "En nästan vanlig man" av Buthler och Öhrlund (läs ev mer här)
Jag har lyssnat på ca halva Sista chansen nu. Men är inte speciellt imponerad. Den handlar om två självdestruktiva och känslokalla tjejer runt 30 år som fastnat i sina könsroller, olyckliga förhållanden och tvångsbeteenden. Råkade somna ifrån den en halvtimme här om kvällen, men det gjorde inte så mycket om man säger så... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!