Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 23 januari 2011

Dag 15

"Mina drömmar"

Oj va svårt! Jag har nu i flera dagar gått runt och tänkt på vad jag ska skriva här. Jag har googlat på vad andra bloggare har skrivit för att få inspiration. En del har tagit upp vad de drömde i natt, andra om sina framtidsplaner, allt i från man-hus-barn-drömmar till att-bli-frisk-från-den-här-kroniska-sjukdomen-drömmar.

Vad drömmer jag om då?
Det mesta som jag har drömt om har gått i uppfyllelse ju!
¤ En man som älskar mig -check
¤ Ett hus med trädgård -check
¤ En bil -check
¤ Ett jobb jag trivs med -check
¤ En egen ateljé -check
¤ Pengar på banken -check

Vad ska jag drömma om nu? Ett bättre hus? En fräckare bil?
Eller sånt som inte är materiella grejer kanske?
En spännande resa? Snyggare kropp? Barn? Fred på jorden?

Ska en dröm helst vara något som faktiskt kan gå i uppfyllelse, eller drömmer många om sånt som mest sannolikt aldrig kommer att inträffa?
Bli en känd skådespelare, miljonär på spel, egen ö i Karibien, världshärskare?

Det jag har kommit fram till är att det är viktigt att drömma. Utan drömmar blir livet meningslöst!

Vad drömmer du om?

 Det här drömmer jag ofta om! Önskar såå att det hade varit jag på bilden.
Skånelänga, innergård, höns... härligt!

 Ett nytt kök är något som jag drömmer mycket om nu förtiden

Det här är egentligen min mans dröm. En helt okej dröm. :)

2 kommentarer:

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!