Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 30 januari 2011

En härlig helg!

I lördags var jag på "baby shower" hos söta E i Borås!
Det är ett amerikanskt påhitt som går ut på att den blivande mamman träffar sina väninnor och har skoj en sista gång innan barnet kommer. Poängen med det hela var från början att mödrar skulle dela med sig av sin erfarenhet till väninnan som väntade sitt första barn. 
Det går även ut på att ge gulliga presenter! Som den materialist jag är tar jag alla amerikanska påhitt på allvar och blir den duktiga konsument som alla (företag) förväntar sig av mig.
Helst hade jag velat fixa en sån här:
Blöjtårta!
Men tyvärr hann jag inte. Det blev en stor kasse full med bra-att-ha-första-tiden-grejer. Eftersom jag själv inte har en aning om vad det är skickade jag ut en mamma med 10-månaders baby = insatt, på uppdraget! :) (Bra fixat S!)


Det blev en jättemysig kväll med god mat och efterrätt. 
Kvällen avslutades med en fantastisk musikalisk insats av E på bas, barnets far på gitarr och mig själv på trummor. Jag har aldrig spelat Guitar Hero förut men det var fantastiskt roligt! Jag var dock fantastiskt dålig, men jag skyller på alkoholintaget och tiden på dygnet...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!