Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 2 januari 2011

Min vän Ivar

Om det inte hade varit så att Torpaskolans skräckinjagande tysk/engelsk-lärare hette Ivar så hade det kunnat vara ett fint namn. Nu framkallar det mest tråkiga minnen från högstadiet.
Trots namnet köpte vi ändå hyllsystemet Ivar på Ikea i dag.
Som vanligt fanns inte alla delar inne. De inte helt oväsentliga hyllplanen var slut på obestämd tid. Ändå lyckades vi plocka ihop gavlar, hörn och skåp för närmare åtta tusen kronor...
Jag kan även meddela att vi inte var de enda som var på Ikea denna söndag.
Parkeringen var så full att vi fick stå ut med en väg intill.
Men efter en stärkande gummikorv i bröd och en halvtinad pizzaslize nersköljd med blaskig cocacola-kopia var vi fit for fajt för tag-själv-lagret.
Jag hade en detaljerad lista över vilka delar vi skulle ha men var inte helt säker på hur Ivar-skåpet såg ut inuti, hur många hyllplan det var m.m.
Så jag kom på den smarta idén att gå motströms genom hela varuhuset, på båda planen, för att hitta Ivar uppmonterad.
Bra där!

Nu är Ivar trots allt i säkert förvar i källaren där han ska få sig en omgång med målarpenseln innan han monteras på plats. Det kommer bli sketasnyggt som vi säger på slätta.

Ivar hyllplan, vi saknar dig!

2 kommentarer:

  1. Nu är jag trött på att läsa om Ivar varje dag... Kramkram

    SvaraRadera
  2. Sorry! Ska försöka blogga lite oftare :)

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!