Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

fredag 22 april 2011

Festligt

Jag och mannen är bjudna på trettioårskalas!
Platsen är ett slott med anor från 1800-talet. "Det byggdes som ett sommarpalats, av rött tegel i en romantisk nygotisk stil, efter ritningar av arkitekten Adolf Emil Melander. Slottet och parken runtom utformades efter engelska ideal."
Tjusigt så det förslår!
Kalasets tema är maskerad. Hurra! är min första tanke. Tänk att få svepa runt där i något pråligt viktoriansk med peruk och mask framför ögonen. Jag ser festen i Romeo och Julia framför mig. Den med Leonardo Di Caprio...
Men här skiljde sig mina tankar i från födelsedagsbarnets ty läser man inbjudan lite noggrannare är det pyjamasparty som är temat.
Hm. Svårt. Det är svårt att känna sig vacker i flanell...

Googlar lite...
eller

Hm, vad hade du valt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!