Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

lördag 2 april 2011

Mitt alternativa liv

Har du någon gång dagdrömt om ett alternativt liv? Fantiserat om att sälja huset och flytta utomlands eller säga upp sig och starta en kennel på heltid, typ. 
Jag tror inte att man behöver ha tröttnat på sitt pågående liv bara för att man har börjat fantisera ihop ett alternativt. Det är bara något som händer, lite som hjärngympa.
Under en promenad på lunchen i Göteborg såg jag den här båten.... 

-Tänk om man skulle ta å köpa sig en båt?... 

Fixa i ordning den till en häftig lägenhet och bosätta sig i Göteborgs hamn. Då skulle jag ha 5 minuter till jobbet (nu har jag en timme, med bil). Jag skulle kunna skaffa hund! Bara att springa ner på lunchen och gå en tur. Och så skulle jag ha årskort på gymmet som ligger alldeles i närheten. Träning och bastu alldeles runt hörnet. Alla som vill kan få komma efter jobbet och dricka öl och äta snittar i mina lounge-möbler på däck.

Båten framifrån

Långhårig Foxterrier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!