Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

onsdag 27 april 2011

Släktskap i bloggvärlden

Sitter och funderar på hur dessa fyra bloggare hänger ihop..? Släkt? Vänner? Ovänner?
http://monasuniversum.blogspot.com/
http://waynenilsson.blogspot.com/
http://vuxnamanniskorharintehamstrar.blogspot.com/
http://www.unt.se/blogg/blogg.aspx?blogg=986548&apa=1
Jag är ganska säker på att Wayne och Linda har träffats.
Linda och Mona känner helt klar varandra.
Wayne tror jag känner Maria, men där är jag lite mer osäker.
Antingen är de kusiner alla fyra eller så borde jag sluta läsa så många bloggar samtidigt....

(Mamma, du "känner" ju dessa lite bättre. Vad är din teori?)

11 kommentarer:

  1. Det enda jag vet "säkert" är att Mona är syster till Linda.... möjligtvis moster, har inte full koll på åldern. För när Linda låg på BB och fick ut sin jättebebis Jack, så var det helt "dött" på hennes blogg under en tid, typ 2 dagar och då gick Mona in och skrev att som Moster (eller blivande moster?) så hade hon lovat att skriva så fort hon visste något nytt (och att Linda säkert glömt ladda sin mobil på BB och att det ju inte var något nytt)Det var så jag hamnade på Monas blogg, följde bara Linda innan..
    Ja, Wayne känner Linda...Hur? Ingen aning. Kusin låter bra!

    SvaraRadera
  2. 4/5... nu har Linda fått en födelsedagspresent från sin "bästis apanherrnilsson" = Wayne.... Kan det vara hennes bror?

    SvaraRadera
  3. Och både Wayne och Mona har skrivit på Marias sida (vuxna människor...)

    SvaraRadera
  4. Haha! Jag känner ingen av de där galningarna. Som i att ha träffat dem på riktigt alltså. Mona och Linda tror jag känner varandra via bloggarna, men jag är inte helt säker. Den där Wayne däremot vet jag ingenting om.

    SvaraRadera
  5. och just ja, läsplattan ska jag kolla upp avd det är för någon. Minns inte riktigt just nu vad den heter.

    SvaraRadera
  6. Haha, det här var roligt!

    Att jag och Mona är systrar ska man inte vara så säker på. Det är vi nämligen inte. Herregud, Mona är ju skitgammal, skulle kunna vara min mormors mormor. När jag fick Jack så blev Mona "bloggmoster", inte moster.

    Jag och Mona lärde känna varandra via bloggarna och har träffats i verkligheten.

    Wayne är inte min bror. Wayne är min bästaste bästis och värsta fiende.

    Maria är en rolig människa i bloggvärlden, ingen jag känner i verkligheten.

    Ingen av oss är släkt.

    SvaraRadera
  7. Jag kunde inte kommentera med min nuvarande adress, så kommentaren jag just skrev blev till förra.

    /Innan du fanns-Linda

    SvaraRadera
  8. Ameh, tror ni på fullt allvar att jag vill vara syrra med den där jävla kärringen i Uppsala?!!

    Vadå att jag är gammal?!

    Nämen skämt å sido. Linda har svarat på allt. Jag, hon och Wayne brukar "träffas" och köra en trekant på MSN ibland. Jag har läst Linda sedan hon hade DVIJDVS, hennes första blogg.

    Och Maria har jag aldrig träffat. För hon fegar ur varenda gång det är läge!

    SvaraRadera
  9. Bla bla bla, jag har legat med samtliga.

    SvaraRadera
  10. Ja du Sofia, nog har de full koll på varandra!

    SvaraRadera
  11. Hahaha! Skönt att vi rett ut allt nu. :)
    Jobbigt att behöva grubbla på sånna viktiga detaljer. ;)

    Wayne är ju bara för härlig!!!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!