Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

måndag 25 april 2011

Påsken i bilder

 Påskpyntat lite hos svärföräldrarna  

 Letat påskägg! Fick vägledning av små lappar påskharen lämnat efter sig och hittade tillslut det här ägget under altanen! I låg ett armband med matchande örhängen och en epilator (som jag faktiskt önskade mig, ska tydligen vara sket-bra enligt min svägerska)

 Påskdagen firades hos mina föräldrar tillsammans med svägerska + kids och min lillebror.

 Linbanan var precis lika rolig som när jag och min bästis Ingrid åkte i den på åttitalet!

Obligatoriska promenaden i det underbara vädret! Fantastiskt varmt! Runt 20 grader hela påskhelgen, "det är man fan inte bortskämd med" 
Jag tog tydligen inga bilder på påskbuffén men den var fantastiskt god! Skriver upp vad som var med så att jag kommer ihåg till nästa år: Gravad lax, tre sorters sill, gräslök, gräddfil, köttbullar, prinskorvar, janssons frestelse, potatis, kycklingspett med sesam, sallad med melon, västerbottenost-moss-kuber rullade i gräslök och baconbitar, pappas räkomelett, ägghalvor, kavring, knäckebröd, prästost, påskmust och vatten.
Till efterrätt fick vi rabarberpaj och glass! 

2 kommentarer:

  1. Ja, så mysigt vi hade, det är kul att vara tillsammans allihop! När ni hade åkt hem grillade vi korv med bröd och drack mer påskmust!
    Ha en bra vecka...nästa helg är det Valborgsmässoafton!

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Nu är staketet målat, båten putsad och (strax) deklarationerna inlämnade!
    Nästa helg blir det pyjamasparty på slott!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!