Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

onsdag 13 april 2011

Värddjuret

Ve och fasa!
Jag har fått en fästing!
Kliade mig lite i huvudet och där satt den, ganska stor och röd, nerborrad i min skalp och sög i sig av det den hittade...
Jag kämpade mot paniken medan jag försökte få tag i den med pincetten.
*Popp*
Fästingen gick av. Huvudet sitter kvar.
Jag krafsar och krafsar men får inte bort den.

Om jag skulle få feber om en vecka så påminn mig om detta. Det är ett säkert tecken på borelia eller TBE.

2 kommentarer:

  1. Men lilla skruttan! I huvudet måste det vara jättesvårt att få bort dem själv! Jag som alltid får många fästingar får dem ju oftast mellan alla fläskveck i maghöjd...= lätta att ta bort!! Men efter din GI- mat har du väl inget gott fläsk alls, så fästingen gosade sig i huvvet istället...Känner du dig orolig går du bara till vårdcentralen så hjälper de till! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju på kroppen man brukar få dem! Läste dock att hos barn är huvud och hals mer vanligt..
    Björn föreslog att jag skulle raka av håret runt fästingen så att man lättare kan se om jag fått någon röd ring runtom :P

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!