Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

onsdag 15 december 2010

Dag 11

"Mina syskon"

Jag har ett syskon. En lillebror som är tre år och 15 dagar yngre än jag.
Jag skulle kunna skriva två olika sorters beskrivningar av min bror. En om den lille, snälle Robin som kröp baklänges över trösklar eller började gråta när han såg Alfons Åberg stjäla kakor ur farmors kakburk. Som byggde miljarder modellflygplan och kokade potatissoppa åt hela familjen en dag i veckan. Som ALLA barn på gatan ville leka med och precis som jag kämpade och slet i skolan för att få betyg.

Eller så skulle jag kunna skriva om den slösaktiga, bortskämda Robin som inte kan hålla i pengar och som föräldrarna måste "rädda" varje gång pengarna/ölen är slut. Som aldrig köper födelsedagspresenter till någon fast man alltid ger honom...

Men det är inte lika roligt. Jag har alltid älskat min bror och kommer alltid att göra det. No matter what.

Nu bor han i Norge, är dagisfröken förskolepedagog, dansar streetdance, shottar mintu och lever livet.

Puss på dig brorsan!

2 kommentarer:

  1. Hahaha!!! Du har i alla fall varit världens bästa storasyster tycker mamma. Ända från första dagen vi kom hem med den lilla, lilla bebisen och du fick veta att han skulle heta Robin... "men vad ska han heta när han blir stor?" undrade du...

    SvaraRadera
  2. ...och som hade sin "ufta" med sig överallt :) Den minns jag än idag :) /Johanna

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!