Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

måndag 20 december 2010

Dag 13

"Vardagslyx"

Det första jag kommer att tänka på när jag vill lyxa till det på vardagen är mat och dryck.
Hemgjorda köttbullar, nybakat bröd, efterrätter, en box med gott vitt vin i kylen på sommaren, färska bär, spontana restaurangbesök, riktig parmesan på pastan, dyr glass, egenpressad apelsinjos, osv.

Vardagslyx för mig kan även vara:
Sova tills man vaknar
Se två filmer på rad
Ge frisören fria händer
Ligga på en brygga i solen och blunda
Gosa med ett djur
Snittblommor
Tända mängder med värmeljus
Måla naglarna
Oplanerat biobesök
Nya sängkläder

När jag läser vad jag skrivit inser jag att jag är dålig på att vardagslyxa. Jag är väldigt dålig på att skämma bort mig själv. Jag är alldeles för duktig på att kolla prislappar, koka snabbmakaroner och köpa tråkigt bröd. Tänker ofta "jag är inte värd mer". Jä**a jantelag! Det får bli ändring på det! Mer njutning och mindre Felix små delikatessköttbullar!

Kanske ett nyårslöfte?


Malibo beach, Thailand, 2009
Om jag åker tillbaka till Thailand kommer jag garanterat åka hit igen!
Här kan man snacka vardagslyx!

2 kommentarer:

  1. Åh! Allt det där låter så mysigt. Jag är expert på att vardagslyxa, varför skulle inte JAG få allt det bästa liksom? Detta gör dessvärre att min plånbok är tom för det mesta. :P

    SvaraRadera
  2. Æntligen har jag kommit på vad vardagslyx ær før mig (håller med om massor av det du skrev också førstås). Att ta sig tid till ett hærligt FOTBAD! med filning, insmorning och målning av tånaglar!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!