Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

fredag 10 december 2010

Dag 8


"Ett ögonblick som förändrade allt"

Mitt största ögonblick som förändrade allt, som jag kommer på nu, är när jag träffade min man i verkligheten första gången J
Jag var 20 och han 26, han hade hittat mig på "Passagens" kontaktsida på internet. (Det var på den tiden det var lite fult att ha kontaktannons på nätet, det var dessutom gratis.) Jag gjorde praktik i Göteborg medans jag gick i skola i Uddevalla.

Eftersom det var omständigt att pendla varje dag fick jag bo hos min underbart snälla kompis F, på en luftmadrass på golvet i hans minimala studentlya med kök i korridor. Så bodde jag i några veckor, innan jag bestämde träff med den där kille på Passagen som jag snackat med ett par månader.

Han skulle jobba natt och jag hade precis slutat för dagen på praktikplatsen när vi möttes vid "kopparmärra" på Kungsportsplatsen. Bland det första han sa var "Jag har planerat" o.s.v. Jag föll pladask! Han hade planerat! Han hade tänkt! Underbart! Det var helt klart ett ögonblick som förändrade allt!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!