Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

måndag 13 december 2010

Dag 9

"Min tro"

-Min tro är klen och klokskapen ringa (citerar favoritbloggaren; mystiske Wayne)
Jag är både döpt och konfirmerad men är ungefär lika intresserad av Jesus som av fotboll och religion som av sport i allmänhet.
Men om den där guden (eller viken gud som helst) ger ett tydligt tecken på att han/hon finns på riktigt så lovar jag att ändra mig.
Jag kan tänka mig att en eller flera gudar var bra att ha för väldigt länge sedan, när man inte riktigt visste varför det åskade, eller folk dog. Då var det nog jätteskönt att kunna samlas kring tanken att det var någon större makt som var med i spelet. Men sen startade eländet. Alla måste tro på samma gud. Korståg, avrättningar, självbombare i guds namn och jag vet inte allt. Jättesorgligt.




Tomtar tror jag däremot på! :)

2 kommentarer:

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!