Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

tisdag 21 december 2010

En natt med kungen

I natt drömde jag om kungen!
Jag hade bjudit hem honom på middag.
Tydligen bodde jag fortfarande hemma hos mor och far för det var dit han skulle komma.
Jag var precis så där nervös som jag tror att jag hade varit i verkligheten.
Tillslut kommer han i varje fall. Jag bjuder in honom och han får sätta sig i soffan, en gammal, låg, vit som mina föräldrar hade när jag var barn.
Jag sätter mig på ena sidan och min lillebror på andra. Vi sätter på tv:n och börjar äta tacos.
Där vaknade jag.


2 kommentarer:

  1. Var detta kanske en fördröjd dröm från när Robin som 10-åring skrev till prinsessan Madeleine ("världshistoriens snyggaste prinsessa")och sedan var orolig för hur det skulle gå om de blev ihop...han planerade bl.a. jularna, varannan hos oss, varannan på slottet...Men jag visste inte att du tänkte på Kungen också!! Tur du vaknade i tid! Och hur skulle det gått om jag kommit hem och upptäckt Kungen i soffan?!

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag tror snarare att jag lyssnade lite för många gånger på JulKurt med Damorkestern i gårkväll... Kung Arabaldi du vet. :)

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!