Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

söndag 19 december 2010

Dag 12

"I min handväska"

I min handväska den 19 december:

  • en plånbok (som knappt går att stänga, ej pga för mycket pengar)
  • nio julkort jag glömt köpa frimärken till (blir vanliga på dem, ej jul)
  • fem kvitton (typ Hemköp)
  • en påse tuggummin (Extra, melon påstås det, tvål/kemilektion skulle jag säga)
  • en ask med två öronproppar (alltid bra att ha, speciellt när man sover i samma rum som mamma)
  • en handkräm som luktar ros (men är inte speciellt bra)
  • nyckelknippan (med en mängd nyckelringar bla en tyggiraff som hängt med i NIO år!)
  • fem ipren (man vet aldrig, helt plötsligt kan bakfyllan eller mensvärken slå till)
  • ett lila nagellack (köpt speciellt till årets julbord på jobbet)
  • en liten rund spegel (aha! var det där den va!)
  • en halv nagelfil (var är den andra halvan?)
  • ett gammalt puder (har säkert hängt med sedan högstadietiden)
  • ett läppglans (lila, kladdigt)
  • en tändare (till gravlyktor, inget annat)
  • två örhängen var av det ena trasigt (hade tänkt reklamera, om jag hittar kvittot. Det är tyvärr inget utav de fem)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!