Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

tisdag 30 november 2010

Dag 4

"Vad bjuder jag på för mat?"

Det här bjuder jag på om Tv4 hade ringt i dag och velat haft med mig i "Halv åtta hos mig" nästa vecka.
Helst bjuder man väl på något som man har gjort förut... Gärna något gammalt hederligt recept ur samlingen. Men det är lite tråkigt också. Så jag hade nog hittat nya, som jag provlagat hela helgen.
Temat hade varit havet eller Bohuslän, ivarjefall de två första rätterna.
Fördrinken blir mousserande vin.
Förrätt och huvudrätt passar bäst ihop med ett torrt eller halvtorrt vitt vin.
Till desserten blir det kaffe av egenmalda bönor och en avec.
Underhållningen får jag klura lite till på. Kanske blir det min man som drar norgevitsar eller min mormor som berättar någon anekdot i från förr. :)


Förrätt: 
Moule frites med rökig aioli



Huvudrätt:

Färsk pasta med kräftstjärtar och 

västkusträkor



Dessert:

Crème brûlée




2 kommentarer:

  1. Hej systerdotter! Vilken fin blogg du har ! Va fint du skriver! Fortsätt! jag fortsätter följa dig. Hur går det med "firman"?!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej moster! Tack! Firman går på halvfart, jag har inte fått ordning på allt i lokalen ännu... och så har jag fått ett vikariat på 80% i Göteborg hela 2011. Men jag tar ändå lite småbeställningar emellanåt. :)

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!