Blandat babbel om tankar, trädgård och tanter, rosor, resor och reparationer, sol, semester och sömnad. Ja, lite av varje helt enkelt!

måndag 22 november 2010

Födelsedagen!

Tjohoo! I dag är det min födelsedag! Jag tycker att det är jätteroligt att fylla år! Har aldrig haft och hoppas att jag aldrig får åldersnoja och "slutar fylla år" eller något annat löjligt. Mitt liv har bara blivit bättre och bättre, tänk hur bra jag kommer ha det om tex 30 år om det fortsätter så här! (Längtar nästan lite, i smyg.)

Blev uppvaktad med skönsång kvart i sju i morse :) Fick en mycket fin pyjamas och en scarf (som även kan extraknäcka som bordsduk) av min man.

Blev bjuden på lunch av min fina pappa inne i "stan"! Strax innan fick jag prova ut längdskidor och allt som hör där till på Team Sportia. Sist jag provade ut skidor var jag nog ungefär hälften så lång. Då skulle man sträcka upp handen = så långa skulle skidorna vara, stavarna skulle räcka upp i armhålorna. Pjäxan ska vara för stor så att den räcker flera säsonger.
Så går det inte riktigt till längre...
Nu måste man börja med att berätta för den trevliga och sportiga säljaren hur mycket man väger... *å nej* sedan ska man stå på någon slags lång platta där säljaren kan kontrollera att man inte ljugit... *phu*
Jag valde "tjej-skidor". Skorna ser nästan ut som svarta lackskor!
Dessutom ska man tydligen inte ha vallningsfria skidor nu förtiden. Nu måste man visst bli vallningsexpert bara för att kunna åka några varv på åkern. *suck* Men jag har tur som har en sån sportig och prylgalen man som har allt från specialstrykjärn till lila specialvax. :)

I kväll blir det syjunta med favorit"tanterna" :) Jag har köpt tyg och knappar så att jag kan sy mig några lussekatter. (Bildbevis kommer)

1 kommentar:

  1. Så bra att du är nöjd med din dag! Vi har tur som fick dig i mörkaste november...vi har alltid din födelsedag som lyser upp!

    SvaraRadera

Om du väljer "anonym" skriv gärna vem du är!